2021-2022 Güz Dönemi Bitirme Projesi Tez Teslimi

22-12-2021

2021-2022 GÜZ Dönemi Bitirme Projesi son tez teslimi 11 Ocak 2022 Salı günü saat 17.00dır. Öğrencilerimizin duyuruyu ve soru-cevap kısmını dikkatli bir şekilde okumasını öneriyoruz.

Teslim edilmesi beklenilen Bitirme Projelerinin ABP numaralarına ve isim bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz. Eğer ilan edilen bilgilendirmede bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız, konu hakkında Arş. Gör. Ersin Alptekin ile iletişime geçebilirsiniz (e-posta:  ersin.alptekin[at]deu.edu.tr)

  • PROJE YAZIMI: Bitirme Projeleri Bitirme Projesi Yazım Kurallarına uygun olarak hazırlanmalıdır. Tez yazım kurallarına MS WORD formatında buradan ulaşabilirsiniz. (Dikkat: Bitirme projesi yazım kuralları 2 Mayıs 2018 tarihinde güncellenmiştir).

                 DİKKAT: Bitirme projesi dosyası tek bir PDF dosyası olarak teslim edilecektir. Teknik resimler Bitirme Projesi PDF dosyası içerisinde en sonda orijinal boyutlarında teze eklenmelidir,  bu konuda gerekli ekstra açıklamalar soru-cevap kısmında verilmiştir.

  • YENİ MEZUN ANKETİ: Bitirme Projesi dersine kayıtlanan tüm öğrencilerin bireysel olarak yeni mezun anketini doldurması gerekmektedir. Yeni Mezun Anketine buradan ulaşabilirsiniz.
  • PROJE ÖZETİ: Proje özetleri kitapçığında kullanılmak üzere MS WORD formatında (.docx) şablona uygun şekilde hazırlanan proje özeti dosyanın, bitirme tezi ve teslim formu ile aynı e-postada iletilmesi gerekmektedir. Proje özet şablonuna buradan ulaşabilirsiniz. Proje özetinizi şablona uygun olacak şekilde hazırlarken geçen sene oluşturulan proje özetleri kitapçığından yararlanabilirsiniz.
  • PROJE TESLİMİ: Aşağıda sıralanan teslim dokümanları tek bir e-posta olarak 11 Ocak 2022 Salı günü saat 17.00’dan önce abpmakina@deu.edu.tr adresine iletilmelidir. E-postada iletilmesi gereken dokümanlar:
    • PDF formatındaki bitirme projesi dosyası,
    • MS WORD formatında bitirme projesi
    • MS WORD formatındaki (.docx) proje özeti dosya,
    • Proje Teslim ve Kontrol Formu (Form ABP-3) (Form içerisindeki öğrenci ve danışman bilgileri doldurulacaktır, form içeresindeki imza kısımları eksik kalabilir.
  • EK SÜRE ALACAK PROJELER HAKKINDA: Ek süre alarak 11 Şubat 2022 Cuma günü sözlü sınava katılmak isteyen proje grupları 11 Ocak 2022 Salı günü saat 17.00’a kadar Ek Süre Talep Formunu (Form ABP-5Arş. Gör. Ersin Alptekin’e teslim etmeleri gerekmektedir.
  • NOT: Islak imzalı tez teslim formu uygulanmayacağı için teslim e-postasının aynı zamanda (aynı e-posta içerisinde) tüm grup üyelerine ve tezin danışman öğretim üyelerine gönderilmiş olması gerekmektedir. Tez danışmanlarını ve tüm grup üyelerini içermeyen teslim e-postaları değerlendirmeye alınmayacaktır.
  • PROJE KONTROLÜ: Bitirme projeleri, ABP Komisyonu tarafından Yazım Kuralları’na uygunluğu bakımından kontrol edilecektir.
  • PROJE YAZIM KURALLARI KONTROLÜ İŞLEME SÜRECİ: Tez yazım kurallarına uygun hazırlanmayan tezlerden yazım kurallarına düzeltmeler istenilecektir. Proje kontrolü için görevli olarak atanmış Araştırma Görevlisi teslim edilen tezin uygunluğunu inceledikten sonra gerekli düzenlemeleri e-posta ile tarafınıza iletecektir.
  • SÖZLÜ SINAV: ABP komisyonu bitirme projelerini konularına göre gruplandırarak sınav yerini ve tarihini bölüm WEB sitesinde ilan edecektir. Bitirme Projesi sözlü sınavları 25 Ocak 2022 Salı günü tüm öğrenci ve öğretim elemanlarına açık oturumlar halinde saat 10.30’da başlayacak şekilde gerçekleştirilecektir.
  • DÜZELTME İSTENİLEN PROJELERİN TESLİMİ: Düzeltme talep edilen projelerin  25 Ocak 2022 Salı günü sınava alınabilmesi için, gerekli tüm düzeltmeleri yaptıktan sonra, en geç 21 Ocak 2022 Cuma günü saat 17.00’a kadar teslim edilmesi gerekmektedir. Bu tarihten sonra teslim edilen projeler 11 Şubat 2022 Cuma günü ek süre verilen projelerle birlikte sözlü sınava alınacaktır. Ayrıca istenen düzeltmeleri belirtilen zaman dilimi içerisinde gerçekleştiremeyecek olan proje gruplarının 21 Ocak 2022 Cuma günü saat 17.00’a kadar Ek Süre Talep Formunu (Form ABP-5) teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili Araştırma Görevlisinden istenilen düzeltmelerin yapıldığının onayı alındıktan sonra tez yazım kurallarına uygun hazırlanmış olan tez tekrar e-posta ile abpmakina@deu.edu.tr adresine gönderilecektir. ABP Komisyonuna gönderilen son teslim e-postasında aynı anda tüm grup üyeleri, tez danışmanları ve sorumlu Araştırma Görevlisinin maile eklenmiş olması gerekmektedir. Düzeltmeleri yapılan projelerin son teslim tarihi en geç 21 Ocak 2022 Cuma günü saat 17.00dır. Son teslimde e-posta ile iletilmesi gereken dokümanlar:
    • PDF formatındaki bitirme projesi dosyası,
    • MS WORD formatındaki (.docx) proje özeti dosya,
    • Proje Teslim ve Kontrol Formu (Form ABP-3) (Form içerisindeki öğrenci ve danışman bilgileri doldurulacaktır, form içeresindeki imza kısımları eksik kalabilir.
  • EK SÜRE VERİLEN PROJELERİN SÖZLÜ SINAVI: Uzatma talep eden projeler en geç 04 Şubat 2022 Cuma günü saat 15.00‘a kadar kontrol edilmek üzere tezlerini ABP Komisyonuna teslim etmeleri gerekmektedir. Düzeltme istenilen projeler gerekli tüm düzeltmeleri yaptıktan sonra, en geç 09 Şubat 2022 Çarşamba günü mesai bitimine kadar teslim edilmesi gerekmektedir. Ek süre verilen proje gruplarının sözlü sınavı 11 Şubat 2022 Cuma günü tüm öğrenci ve öğretim elemanlarına açık oturumlar halinde yürütülecektir.

SORU CEVAPLAR

Soru: Poster sergisi olacak mı poster hazırlanıp gönderilecek mi?

Cevap: Poster sergisi güz döneminde gerçekleştirilmemektedir. Poster sunumu hazırlamanız gerekmemektedir.

Soru: Son teslim tarihi 11 Ocak 2022 uzatılacak mı?

Cevap: Tezlerin son teslim tarihi derslerin son günüdür. Son teslim tarihinde bir erteleme yapılmayacaktır.

Soru: Tezin internet teslimi nasıl olacak, e-posta nasıl atılacak, içerisinde hangi dosyalar bulunacak?

Cevap: Tüm teslim işlemleri e-posta üzerinden yapılacaktır. E-posta başlığı olarak “ABP-20BSAYISAYI” şeklinde proje kodunuzu yazmanız gerekmektedir. E-posta içerisinde ilk teslimde toplam 4 son teslimde toplam 3 adet dosya bulunacaktır:

  • 1 adet PDF formatında tez dosyası,
  • 1 adet tezin WORD ortamında hali (sadece ilk teslimde gönderilecektir.),
  • 1 adet “.docx” formatında proje özeti,
  • 1 adet doldurulmuş Form ABP-3.

Soru: Tez içerisinde teknik resimler, kataloglar vs. ek dosyalar var, bunlar nasıl 1 adet PDF dosyasında birleşecek? Bu nasıl mümkün olabilir?

Cevap: Tezi son sayfası “EKLER” kısmı olacak şekilde (Ekler başlığından sonra maddeler halinde EK1, Ek2, teknik resimler maddelendirilecek ve sonrası boş bırakılacak) WORD ortamında yazıp PDF’e çevirdikten sonra, Google aracılığıyla bulabileceğiniz “PDF birleştirme” siteleri sayesinde TEZ+teknik_resim+katalog+vb. PDF dosyalarını birleştirip tek bir PDF dosyası elde etmek mümkündür. Teknik resim PDF’leri SolidWorks’ten orijinal boyutlarında dışa aktarma yapıldıktan sonra (export) tez dosyası ile birleştirilecektir. Örnek olarak A3 boyutunda çizilen bir teknik resim tezde A3 boyutunda görülecektir.

Soru: Tez ile ilgili danışman öğretim üyelerimizin bizden istediği tüm çalışmalarımızı bitirip tezimizi yazdık, 11 Ocak 2022 tarihini beklememiz gerekiyor mu?

Cevap: Hayır, belirtilen tarih ilk tez teslimi için son tarihtir, istediğiniz zaman tez teslim işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Soru: Tezinizin Tez Yazım Kurallarına uygunluğu kontrolü ile ilgili hangi Araştırma Görevlisi ilgilenecek, kendisi bize nasıl ulaşacak?

Cevap: Hangi tez ile hangi Araştırma Görevlisinin ilgileneceği ilerleyen günlerde duyurulacaktır. Sorumlu Araştırma Görevlisi incelemesini tamamladıktan sonra istenilen düzeltmeleri e-posta ile tarafınıza iletecektir.

Hızlı Erişim

Genel Arama